Miten saada enemmän irti yhdestä sisällöstä? Onnistu näillä vinkeillä

Ihmisiä tekemässä töitä

Oletko koskaan käyttänyt somejulkaisuun tuntikausia aikaa, vain huomataksesi, että jo parin tunnin päästä se on kadonnut seuraajien feedistä?

Hyvän sisällön ei tarvitse olla kertakäyttötavaraa. Sisällön tuottaminen vie aikaa ja resursseja, joten on vain järkevää saada yhdestä hyvästä ideasta mahdollisimman paljon irti. Moni yritys kuitenkin julkaisee materiaalin vain kerran yhdessä kanavassa ja siirtyy sitten seuraavaan aiheeseen, vaikka sama sisältö voisi tavoittaa uusia yleisöjä ja palvella eri tarkoituksia.

Tässä viisi vinkkiä, joilla saat enemmän irti yhdestä ideasta.

1. Aloita ydinsanomasta

Mieti, mikä on se yksi asia, jonka haluat ihmisten postauksesta muistavan? Kun tämä on kirkkaana mielessä, voit muokata sen blogiksi, LinkedIn-päivitykseksi tai vaikka 15 sekunnin videoksi. Kun ydin pysyy samana, viesti tuntuu yhtenäiseltä, vaikka ilmaisutapa vaihtuu.

2. Muokkaa muotoa, älä pelkästään tekstiä

Yksi blogiartikkeli voi muuttua monipuoliseksi sisältöpaketiksi: tee siitä kuvakaruselli Instagramiin, poimi tärkeimmät faktat LinkedIniin tai kokeile tehdä aiheesta podcast. Eri kanavat toimivat eri tavoin: Insta kaipaa kuvia, LinkedIn tykkää faktoista, ja uutiskirje on usealla rauhassa syventymistä varten.

3. Ajattele yleisön tarpeita kanavakohtaisesti

Kaikki yleisöt eivät käytä samoja kanavia tai hae tietoa samassa muodossa. Insta-seuraajat voivat haluta pikainspiraatiota, kun taas uutiskirjeen lukijat nauttivat pidemmistä tarinoista. Sama aihe eri kulmalla pitää sisällön relevanttina ja kiinnostavana eri ympäristöissä.

4. Hyödynnä ajankohtaisuuden voima

Vanha sisältö voi saada uutta elämää, kun siihen liittää ajankohtaisen näkökulman. Esimerkiksi vuoden takainen blogi voi toimia uudelleen, jos päivität siihen tuoreita tilastoja tai kytket sen ajankohtaiseen keskusteluun. Tämä ei vain pidennä sisällön käyttöikää, vaan myös osoittaa, että yrityksesi seuraa ympäröivää maailmaa.

5. Seuraa ja kehitä

Kuten kaikessa viestinnässä, myös uudelleenkäytössä kannattaa mitata tuloksia. Mikä kanava toi eniten sitoutumista? Minkä muotoinen sisältö sai parhaat reaktiot? Näiden havaintojen avulla voit kehittää seuraavia julkaisuja ja käyttää aikaasi niihin muotoihin ja kanaviin, jotka toimivat parhaiten.

Sisällön uudelleenkäyttö on vähän kuin lempiruokaresepti: kun sen oppii, sitä voi varioida loputtomiin ilman, että maku kärsii.

Jenna Auranaho

Sisällöntuottaja

Käytämme evästeitä tarjotaksemme sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen sivustollamme. Lue lisää

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close