Jopa 70 % ostoprosessista tapahtuu ennen kuin asiakas on valmis ottamaan yhteyttä potentiaaliseen myyjään. Silti edelleen monet yritykset keskittyvät vain tähän ostoprosessin loppuvaiheeseen.
Sisältömarkkinointi lähtee kokonaisvaltaisemmasta ajattelusta. Siinä otetaan huomioon sekä tietoa vasta etsivät että ostopäätöstään jo kypsyttelevät asiakkaat. Tarjoamalla arvokasta sisältöä ostoprosessin jokaiseen vaiheeseen voit auttaa potentiaalisia asiakkaita löytämään sinut ja tutustumaan tarjontaasi. Hyödyllisestä ja etsijälleen arvokkaasta sisällöstä syntyy positiivinen asiakaskokemus, joka motivoi jatkamaan ostopolulla.
Potentiaalinen asiakkaasi, esimerkiksi verkkosivustosi satunnainen vierailija, määrää tahdin. Laadukkaat ja asiakkaallesi lisäarvoa tuottavat sisällöt saavat hänet perehtymään tarkemmin tarjoamiisi tuotteisiin ja palveluihin – tuputtamatta ja asiakkaasi haluamassa aikataulussa. Suunnitelmallinen sisältömarkkinointi tuo palvelevat sisällöt tarjolle ja ohjaa potentiaalista asiakastasi verkkosivustollesi hakukoneoptimoinnin, sähköpostimarkkinoinnin ja sosiaalisen median avustuksella.
Kun pääset vakuuttamaan potentiaaliset asiakkaasi omasta asiantuntemuksestasi jo tiedonhankintavaiheessa, he palaavat sisältöihisi uudelleen. Matka ostopäätökseen on silloin merkittävästi lyhyempi. Varmistamalla, että tulevat asiakkaasi löytävät tarvitsemansa tiedon juuri sinulta, saavat mieliinpainuvan asiakaskokemuksen ja kokevat, että olet auttanut heitä aktiivisesti ostoprosessin eri vaiheissa, voit odottaa yhteisen taipaleenne ennemmin tai myöhemmin alkavan.
Jotta voisit luoda tuleville asiakkaillesi merkityksellistä sisältöä, sinun on tunnistettava kohderyhmäsi ja heitä edustavat ostajapersoonat. Tunnistettuasi kenelle olet luomassa heitä hyödyttävää sisältöä ja miksi, onnistumismahdollisuutesi kasvavat merkittävästi. Me voimme auttaa sinua näiden asioiden kirkastamisessa. Osaksi Viestinnän verstas -palvelua voidaan ottaa ostajapersoonien määrittely.
Avainasemassa on tunnistaa ne tavoitteet ja motivaatiotekijät, jotka ohjaavat haluttuja asiakkaitasi. Ostajapersoonien tunnistaminen pohjautuu tutkittuun tietoon, kerättyyn dataan ja trendien sekä asiakkaidesi käyttäytymisen aktiiviseen seurantaan.
Käynnistäessäsi määrätietoisen inbound-markkinoinnin, hyvän suunnitelman lisäksi tarvitaan selkeät tavoitteet. Määrittele, mihin pyrit, laadi selkeät mittarit ja rakenna itsellesi tiekartta tavoitteesi saavuttamiseen. Ethän lähde autoilemankaan niin, ettei sinulla olisi jo lähtiessä mielessäsi päämäärä, reitti ja suunnitelma siitä, miten reitillä etenet.
Kaikki tämä voi kuulostaa hankalalta, mutta ole huoleti. Meiltä saat halutessasi apua niin inbound-markkinoinnin suunniteluun kuin sen käytännön toteutukseenkin.
Myyjäsi haluavat tehdä tulosta – eivät kaivella tietoja exceleistä tai soitella kylmäsoittoja. He haluvat päästä itse asiaan – kohtaamaan potentiaaliset asiakkaasi. Markkinoinnin automatisoinilla myyjäsi voivat käyttää aikaansa tehokkaammin ja tuottavammin. Yhteydenpito nykyisiin ja tuleviin asiakkaisiinne on helppoa ja yksinkertaista. Yhdistämällä markkinoinnin automaation ja merkityksellisen sisällön myyntityöstä tulee helppoa ja innostavaa!
Haluatko kuulla lisää?
Soita Jari Runsas, puh. 0400 633 315 tai lähetä sähköpostia: jari.runsas@effet.fi
Käytämme evästeitä tarjotaksemme sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen sivustollamme. Lue lisää
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.