Intohimoinen markkinoija bio- ja nanoteknologian rajapinnalla

TAMPEREEN KAUPPAKAMARILEHTI LOKAKUU 2015. Prahasta Tampereelle. Akatemiamaailmasta yritysjohtajaksi. Tekniikan tohtorista intohimoiseksi markkinoijaksi, joka lakkaa kynnetkin yrityksen tunnusvärillä. BioNavis Oy:n toimitusjohtaja Johana Kuncová-Kallio elää pintaplasmoniresonanssin innoittamien innovaatioiden maailmassa.
BioNaviksen mittauslaitteita käytetään muun muassa biotieteissä, materiaalintutkimuksessa, diagnostisten laitteiden ja lääkkeiden kehityksessä. Kun laitetta markkinoi, pitää tuntea teknologia, olla siitä itse kiinnostunut – ja siitä pitää uskaltaa puhua vieraille ihmisille ymmärrettävästi.

– Olen tyytyväinen, että oma polkuni markkinointiin kulki tekniikan tuntemuksen kautta. Yliopistoilla korostetaan fysiikan ja matematiikan tärkeyttä, mutta ylitse kaiken ovat kyllä kommunikointitaidot. Ei voi heittää kuulijoille pureksittavaksi yhtälöitä, kun heidät pitäisi saada innostumaan ja kysymään lisää… Ei olekaan kovin helppo löytää tieteen, teknologian ja myyvän puhumisen hallitsevia ihmisiä.

LUE koko juttu uusimmasta Tampereen kauppakamarilehdestä
www.tampereenkauppakamarilehti.fi

Käytämme evästeitä tarjotaksemme sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen sivustollamme. Lue lisää

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close