LÄHTÖKOHTA: Julkisivuyhdistys on vuonna 1995 perustettu aatteellinen yhdistys, jonka tavoitteena on edistää ja kehittää julkisivujen hyvää esteettistä ja teknistä rakentamistapaa. Tavoitteensa toteuttamiseksi yhdistys mm. julkaisee alaa koskevaa tietoa, edistää alaa koskevaa tutkimus- ja tuotekehitystyötä ja tukee teknillisten määräysten ja ohjeiden aikaansaamista. Ulospäin näkyvintä toimintaa on erilaisten laatua parantavien tutkimusten rahoittaminen sekä julkisivuihin liittyvien kilpailujen järjestäminen.
Yhdistyksen markkinoinnin ja viestinnän suurimmiksi haasteiksi on tunnistettu näkyvyyden puute. Yhdistykseltä on puuttunut selkeä viestintästrategia ja toimivat välineet viestinnän toteuttamiseen. Viestinnän tehostamisella ja näkyvyyden parantamisella yhdistys haluaa myös kasvattaa jäsenmääräänsä sekä aktivoida nykyisiä jäseniä osallistumaan tiiviimmin yhdistyksen toimintaan.
RATKAISU: Järjestimme yhdistyksen ydinryhmälle Viestinnän verstaan, jossa kaivettiin esiin organisaation vahvuudet, määriteltiin tavoitellut kohderyhmät ja kiteytettiin viestinnän ydinsanoma kirjallisen viestintäsuunnitelman muotoon. Työn tuloksena syntyneet linjaukset toimivat ohjenuorana, kun toteutimme yhdistyksen verkkosivustokonseptin uudistuksen.
MUUTA: Yhdistyksen markkinointi- ja viestintäilmettä lähdettiin uudistamaan verkkosivustoa laajemminkin. Päivitimme yhdistyksen logon tähän päivään ja laadimme heille graafiset ohjeet. Lisäksi olemme tuottaneet yhdistykselle mainospohjia, roll-upeja, uudet uutiskirjepohjat sekä sähköisiä esitysmateriaaleja.
”Effet Oy valikoitui viestintästrategian päivityskumppaniksemme useista haastatelluista vaihtoehdoista erottumalla muista sillä, että he olivat tutustuneet toimintaamme etukäteen erittäin hyvin ja antoivat siten valmistautuneen vaikutelman, ” sanoo Julkisivuyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Toni Pakkala.
”Itse yhteistyö sujui vankalla kokemuksella ja meitä kuunneltiin jatkuvasti tarkalla korvalla. Kotisivujen viimeistelyssä tuli molemmista riippumattomia aikatauluhaasteita vastaan, mutta nekin Effet hoiti tyylikkäästi aikataulussa maaliin saakka.”
”Voimme ehdottomasti suositella Effetiä viestinnän kumppaniksi”, Pakkala toteaa.
Käytämme evästeitä tarjotaksemme sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen sivustollamme. Lue lisää
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.