Olen viime aikoina työskennellyt uuden asiakkaamme someviestinnän parissa. Olemme miettineet kimpassa kuvien ja videoiden hyödyntämistä yrityksen viestinnässä. Miten saisimme kuvat viestimään oikealla tavalla yrityksen asioista? Minkälainen kuva herättäisi huomiota someseuraajissa?
Tänä päivänä kuvien ja videoiden osuus korostuu sosiaalisen median ollessa yksi yrityksen viestintäkanavista. Ei siis ole yhdentekevää, minkä kuvan yritys itsestään ja tuotteistaan antaa. Kuvien tulisi olla mielenkiintoisia sekä viestiä yrityksen tuotteista selkeästi ja vielä erottuvalla tavalla. Henkilökohtaisesti pidän persoonallisista kuvista, jotka tehostavat viestin perille menoa. Myös hyvin inhimilliset ja tuttavalliset kuvat saavat minut kiinnostamaan ja pysähtymään lukemaan päivityksen.
Älypuhelimien tarkat ja modernit kamerat ovat mullistaneet kuvien käyttämisen somessa. Enää ei tarvita kalliita laitteita hyvälaatuisten kuvien ottamiseen. Tärkeintä on idea, jolla erottaudutaan muista alan toimijoista. Yksi erottautumisen tapa on käyttää yrityksen omaa henkilöstöä kuvissa. Näin heitä samalla tehdään tutuiksi asiakkaille ja muille somen käyttäjille. Mitä pienempi yritys, sitä tärkeämpää henkilöityminen sen toiminnalle on. Kun asiakas kohtaa asioidessaan somesta tutun hymyilevän ja ystävällisen työntekijän, niin ollaan asian ytimessä.
Mukavia kuvaushetkiä!
Käytämme evästeitä tarjotaksemme sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen sivustollamme. Lue lisää
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.