Viestintä(kin) kuuluu ammattilaisille

24.02.2014 12.10
Runsas Jari


Kun kiinteistössäsi on vesivuoto, kutsut paikalle putkimiehen. Kun pihavalaistus pätkii, pyydät sähkömiehen asennustöihin. Kun sairastut, menet lääkäriin.

Jos laadit perunkirjaa tai tärkeää kauppasopimusta, turvaat lakimiehen ammattitaitoon.

Ammattilaisen käyttö erikoisosaamista vaativissa tehtävissä on meille itsestäänselvyys.

Vaikka tee-se-itse-ihmisiä löytyy kaikille erikoisaloille, heillä ei useinkaan ole käytössään nykyaikaisimpia työvälineitä, alan viimeisintä tietoa tai päivittäisen kokemuksen tuomaa varmuutta. Ammattilainen on turvallisempi valinta.

Jostain syystä tee-se-itse-hengen uskotaan riittävän viestinnässä. Ajatellaan, että kaikkihan nyt kirjoittaa osaavat!

Varsinkin nyt, kun viestintä digitalisoituu, yritykset laskevat säästävänsä rahaa hoitamalla itse verkkosivujensa sisällöt, asiakasviestintänsä ja mediayhteydet. Euroja jää kassaan entistä enemmän ja ylintä johtoa myöten kaikki ovat tyytyväisiä.

Mutta ei viestintä tarkoita pelkkää kirjoittamista tai tilan täyttämistä. Se tarkoittaa kohderyhmätuntemusta ja oleellisen oivaltamista. Se tarkoittaa viestinnällistä ajattelua – ja ajateltuja sisältöjä.

Yrityksen asiakkaalle se tarkoittaa viestintää, joka tuottaa hänelle lisäarvoa ja elämyksiä.

Markkinoinnissa ja viestinnässä on menossa iso murros. Mainontaan suhtaudutaan aiempaa kriittisemmin ja valtavassa tietomassassa erottuminen on entistä vaikeampaa.

Viestinnän sisällöllä on suurempi vaikutus kuin koskaan ennen. Vain vastaanottajalleen merkityksellinen sisältö löydetään, sitä kulutetaan ja sillä on tehoa ja vaikutusta.

Viestinnän ammattilaisilla on se näkemys, kokemus ja osaaminen, jota tämän päivän viestijältä odotetaan – kyky löytää asiasta olennainen ja kertoa se ymmärrettävällä, kiinnostavalla ja asiakkaan tärkeäksi kokemalla tavalla.

Viestintä ja markkinointi ovat yritykselle aivan liian tärkeitä asioita hoidettavaksi vain oman toimen ohella.

Palvelumme

Hybridiviestintä Effet palvelee sinua viestintätarpeissasi.

Vakuuta & vaikuta

Vakuuta printtimedialla. Aktivoi digimedialla. Vai päinvastoin? Tarkoitus sanelee välineet ja viestit.

Erotu

Miksi juuri sinun yrityksesi, eikä kilpailija? Kun brändi on kirkas, ei tarvitse selittää.

Kehitä

Resurssit käyttöön tehokkaasti. Uusia ideoita ja toimintamalleja. Suunnitelmallisuutta ja asianhallintaa.

Näytä

Kun kuva kertoo kaiken.
Kun sanat eivät riitä.
Kun look & feel ratkaisee.

Copyright © Effet. Kaikki oikeudet pidätetään.

Brändi- ja verkkoilme: Daddy Finland Oy • Tekninen toteutus: JJ-Net Group Oy.