Tieto lisää tuskaa. Eihän toki!

13.03.2016 11.07
Klingendahlin viestintätiimi


Tampereen Klingendahlin liikesiipi meni elokuussa 2015 remonttiin. Kiinteistön väsyneesti henkivä ilmanvaihto peruskorjataan, lämmitysjärjestelmää uusitaan ja kiinteistö varustetaan kaukojäähdytyksellä.

Peruskorjaus tehdään neljässä vaiheessa kiinteistönosa kerrallaan. Liiketiloja ei tyhjennetä remontin ajaksi, vaan Klingendahlin noin 150 yritystä ja yhteisöä elävät seuraavan vuoden enemmän tai vähemmän poikkeusoloissa.

Tiesitkö muuten, että Klingendahlissa käy nykyisin enemmän ihmisiä töissä kuin 1900-luvun alussa, jolloin kiinteistössä toimi teollisuusmies Fabian Klingendahlin perustama villakangaskutomo. Yrityksiä on monipuolisesti eri toimialoilta kampaamoista asianajo- ja insinööritoimistoihin, ja asiantuntijoita ohjelmistokehittäjistä fysio- ja toimintaterapeutteihin ja liikkeenjohdon konsultteihin.

Lähtötilanne on haastava. Miten otetaan huomioon tilojen käyttäjien yksilölliset tarpeet, jotta he voivat työskennellä peruskorjauksesta huolimatta? Miten luodaan mahdollisimman positiivista mielialaa, vaikka pora laulaa ja pöly lentää? Toisaalta taas tiedetään, että ihmiset sopeutuvat väliaikaisesti hankaliinkin oloihin, jos heillä on niistä tarpeeksi tietoa tulevasta ja mahdollisuus suunnitella toimintaansa etukäteen.

Effet Oy tarttuu rohkeasti tilanteeseen ja osallistuu Klingendahlin peruskorjaukseen viestinnän asiantuntijana. Tavoitteena on viestinnän keinoin sujuvoittaa peruskorjauksen etenemistä ja tukea tilojen käyttäjiä ja osakkaita. Parannamme tiedonkulkua myös hankkeessa toimivien ammattilaisten välillä. Viestinnän avainsanoja ovat ennakointi, suunnitelmallisuus, selkeys ja tarvelähtöisyys. Tiedotetaan oikeista asioista oikeille ihmisille oikeaan aikaan.

Miksi puhelin ei soi? Koska sen ei tarvitse!

Suunnitellut ja säännölliset viestintätoimet tiedonkulun parantamiseksi tuottivat tulosta jo peruskorjauksen ensimmäisinä viikkoina. Rakennuttajan ja urakoitsijan puhelimet eivät ole soineet samaan tahtiin kuin yleensä korjaushankkeissa, sillä yhteydenottoja ja kyselyjä tilojen käyttäjiltä ja osakkailta on tullut hämmästyttävän vähän. Hyvän viestinnän ansiosta ammattilaiset saavat työrauhan keskittyä ydintehtäviinsä, jolloin työn tuottavuus ja aikataulussa pysyminen paranevat.


Klingendahl uudistuu logo














Palvelumme

Hybridiviestintä Effet palvelee sinua viestintätarpeissasi.

Vakuuta & vaikuta

Vakuuta printtimedialla. Aktivoi digimedialla. Vai päinvastoin? Tarkoitus sanelee välineet ja viestit.

Erotu

Miksi juuri sinun yrityksesi, eikä kilpailija? Kun brändi on kirkas, ei tarvitse selittää.

Kehitä

Resurssit käyttöön tehokkaasti. Uusia ideoita ja toimintamalleja. Suunnitelmallisuutta ja asianhallintaa.

Näytä

Kun kuva kertoo kaiken.
Kun sanat eivät riitä.
Kun look & feel ratkaisee.

Copyright © Effet. Kaikki oikeudet pidätetään.

Brändi- ja verkkoilme: Daddy Finland Oy • Tekninen toteutus: JJ-Net Group Oy.