Vuokrataloyhtiö tekee naapureista tuttuja

Klo 11.26 | 02.02.2015
VTS-kodeissa vietetään Naapuri-teemavuotta. Kun asukkaat tuntevat toisensa, vastuu myös naapureiden viihtymisestä kasvaa ja talon yhteisten asioiden hoitaminen käy helpommaksi, sanoo toiminnanjohtaja Ahto Aunela vuoden 2015 ensimmäisessä Asukasviestissä.

Tampereen suurin vuokranantaja, VTS-kodit, panostaa monin tavoin hyvän naapuruuden kehittämiseen. Vireä asukastoiminta koulutuksineen on yhtiön ylpeydenaihe ja toukokuisesta Särkänniemi-päivästä on tullut lapsiperheille kevään kohokohta.

VTS-kodeissa vietetään parhaillaan Naapuri-teemavuotta, jonka tavoitteena on järjestää asukkaille entistäkin enemmän luontevia yhdessäolon mahdollisuuksia. Kerhohuoneista tehdään viihtyisiä koko talon olohuoneita ja pihoille tuodaan kaupunkiviljelyyn innostavia viherlaatikoita. Viime vuonna testattiin jo yhteisiä kuntoiluhetkiä, opeteltiin perinneleikkejä ja saatiin hyviä ruuanlaittovinkkejä. 

– Asuinalueella viihtyminen riippuu paljolti siitä millainen naapurusto on, VTS-kotien toiminnanjohtaja Ahto Aunela perustelee teemavuoden aihevalintaa.

KOVA ry hillitsee asumiskuluja

VTS-kotien Asukasviestin vuoden 2015 ensimmäisessä numerossa kerrotaan teemavuoden suunnitelmien lisäksi muun muassa Suomen Kuurosokeat ry:n kuusikerroksisesta asuinrakennuksesta, jonka VTS-kodit rakennuttaa Hervantaan. 

Yhtiö on mukana myös uudessa edunvalvontajärjestössä, Kohtuuhintaisen vuokra-asumisen edistäjät – KOVA ry:ssä, joka suitsii jatkuvasti kasvavia asumiskustannuksia. Toiminnanjohtaja Jouni Parkkonen kertoo Asukasviestissä, että asumisen nykyhinnat voivat suistaa työssäkäyväkin ihmisen köyhyyteen.

VTS-kotien asukkaat voivat kuitenkin olla rauhallisin mielin; yhtiön huolellisen taloudenpidon sekä alhaisen korkotason ansiosta vuokrat nousivat hyvin maltillisesti.


Hybridiviestintä Effet vastaa Asukasviestin sisällöntuotannosta ja ulkoasusta. Lehden sisältöön voit tutustua tarkemmin täällä.

Twitter

Effetin twiittauksia

Palvelumme

Hybridiviestintä Effet palvelee sinua viestintätarpeissasi.

Vakuuta & vaikuta

Vakuuta printtimedialla. Aktivoi digimedialla. Vai päinvastoin? Tarkoitus sanelee välineet ja viestit.

Erotu

Miksi juuri sinun yrityksesi, eikä kilpailija? Kun brändi on kirkas, ei tarvitse selittää.

Kehitä

Resurssit käyttöön tehokkaasti. Uusia ideoita ja toimintamalleja. Suunnitelmallisuutta ja asianhallintaa.

Näytä

Kun kuva kertoo kaiken.
Kun sanat eivät riitä.
Kun look & feel ratkaisee.

Copyright © Effet. Kaikki oikeudet pidätetään.

Brändi- ja verkkoilme: Daddy Finland Oy • Tekninen toteutus: JJ-Net Group Oy.